Deel uw ideeën met betrekking tot het thema Verkeer / Infrastructuur. Laat u daarbij inspireren door onderstaande vragen. Daarnaast kunt u bij uw reactie ook uw eigen inspirerende beelden uploaden en met ons delen.
Vragen aan u rondom het thema 'Verkeer/verbindingen':
Heeft u andere ideeën met betrekking tot dit thema? Deel ze vooral!
De belangrijkste ideeën, zoals ook in de bijeenkomst van 14-12 aangegeven: - Oude Tempel dient voldoende parkeergelegenheid te hebben, bijvoorkeur ondergronds om het aanzicht parkachtig te houden. - Opzet van de verkeersinrichting volgens woonerf in de gehele wijk (lage snelheid) en geen asfalt. - Voldoende mogelijkheden voor hondentoiletten en afvalbakken (momenteel veel hondenpoep op de stoep) - Rekening houdende met de huidige drukte op de Frits Koolhovenweg (ook door Sauna bezoekers en de groei die in de wijk nog plaatsvindt), de opzet van de wijk en inrichting van de Frits Koolhovenweg (met parallel parkeerplaatsen slechts toegankelijk via de weg), de reeds gemeten hoge snelheid die er wordt gereden op de Frits Koolhovenweg en de kindvriendelijke opzet van de wijk, is ons advies om geen extra verkeer verkeer over deze weg te leiden. Dat betekent dus geen verbinding tussen de Groene Hoogte en de Oude Tempel, ook niet in de toekomst. - De busbaan over de Frits Koolhovenweg heroverwegen, hier is vanuit de buurt geen behoefte aan (zoals ook aangegeven in bijeenkomst 24-12). - Fietspaden tussen Oude Tempel, Appolo, Oude Tempellaan en Frits Koolhovenweg niet bestraat, maar hard gravel (natuurlijke aanblik). - Ontsluiting van de Oude Tempel via uiteinde Banningstraat, of nieuwe ontsluiting richting Amersfoortse weg (tussen Korndorfferlaan en bebouwing Oude Tempel).
De belangrijkste ideeën, zoals ook in de bijeenkomst van 14-12 aangegeven:
- Oude Tempel dient voldoende parkeergelegenheid te hebben, bijvoorkeur ondergronds om het aanzicht parkachtig te houden. - Opzet van de verkeersinrichting volgens woonerf in de gehele wijk (lage snelheid) en geen asfalt. - Voldoende mogelijkheden voor hondentoiletten en afvalbakken (momenteel veel hondenpoep op de stoep) - Rekening houdende met de huidige drukte op de Frits Koolhovenweg (ook door Sauna bezoekers en de groei die in de wijk nog plaatsvindt), de opzet van de wijk en inrichting van de Frits Koolhovenweg (met parallel parkeerplaatsen slechts toegankelijk via de weg), de reeds gemeten hoge snelheid die er wordt gereden op de Frits Koolhovenweg en de kindvriendelijke opzet van de wijk, is ons advies om geen extra verkeer verkeer over deze weg te leiden. Dat betekent dus geen verbinding tussen de Groene Hoogte en de Oude Tempel, ook niet in de toekomst. - De busbaan over de Frits Koolhovenweg heroverwegen, hier is vanuit de buurt geen behoefte aan (zoals ook aangegeven in bijeenkomst 24-12). - Fietspaden tussen Oude Tempel, Appolo, Oude Tempellaan en Frits Koolhovenweg niet bestraat, maar hard gravel (natuurlijke aanblik). - Ontsluiting van de Oude Tempel via uiteinde Banningstraat, of nieuwe ontsluiting richting Amersfoortse weg (tussen Korndorfferlaan en bebouwing Oude Tempel).
Verschillende (in)formele verbindingen, zoals een fietspad en looproutes zijn wel degelijk wenselijk tussen de groene hoogte, het oude tempelbos, en de kern van Soesterberg. Autoverkeer zou ik vermijden. We zijn al omring door een N-weg en een snelweg. Nog meer asfalt lijkt me zeer onnodig. Als ik dat wil zien dan fiets ik wel richting het vliegveld ;).
Tijdens de bijeenkomst van 27 oktober 20.30 -21.30 is het volgende aan de orde geweest Wat wordt bedoeld met "qua profiel hersteld"?
Tijdens de bijeenkomst van 27 oktober 20.30 -21.30 is het volgende aan de orde geweest
Wat wordt bedoeld met "qua profiel hersteld"?
In het verslag Inhoudelijke terugkoppeling van de bijeenkomst 26 oktober 16.00 - 16.30 uur staat Uw antwoord is geen antwoord op de vraag. U geeft aan dat er momenteel geen verbinding is gepland. Is een dergelijke verbinding ook voor de toekomst uitgesloten? Ik woon op de kruising Oude Tempellaan en Kamerlingh Onneslaan. In een normale situatie (voor de coronatijd) is dit al een drukke kruising, met name tijdens de start en het einde van de schooltijd. Ook het busverkeer dat hier de bocht om moet, zorgt regelmatig voor gevaarlijke situaties. Dit zal alleen maar toenemen als de bewoners van de Oude Tempel via deze kruising hun wijk gaan verlaten. Als de bewoners van de Groene Hoogte in de toekomst ook nog de mogelijkheid krijgen om naar de kom van Soesterberg via deze kruising te komen wordt de drukte onaanvaardbaar hoog. Om nog maar niet te spreken over het sluipverkeer vanaf de Richelleweg naar de kom van Soesterberg. Mert name voor de schoolkinderen en de overige fietsers is dit zeer ongewenst.
In het verslag Inhoudelijke terugkoppeling van de bijeenkomst 26 oktober 16.00 - 16.30 uur staat
Uw antwoord is geen antwoord op de vraag. U geeft aan dat er momenteel geen verbinding is gepland. Is een dergelijke verbinding ook voor de toekomst uitgesloten?
Ik woon op de kruising Oude Tempellaan en Kamerlingh Onneslaan. In een normale situatie (voor de coronatijd) is dit al een drukke kruising, met name tijdens de start en het einde van de schooltijd. Ook het busverkeer dat hier de bocht om moet, zorgt regelmatig voor gevaarlijke situaties. Dit zal alleen maar toenemen als de bewoners van de Oude Tempel via deze kruising hun wijk gaan verlaten. Als de bewoners van de Groene Hoogte in de toekomst ook nog de mogelijkheid krijgen om naar de kom van Soesterberg via deze kruising te komen wordt de drukte onaanvaardbaar hoog. Om nog maar niet te spreken over het sluipverkeer vanaf de Richelleweg naar de kom van Soesterberg. Mert name voor de schoolkinderen en de overige fietsers is dit zeer ongewenst.
Raadhuisplein 1 3762 AV Soest 035-609 34 11 www.soest.nl
Over het platform Toegankelijkheidsverklaring Zo werkt het Heeft u een eigen (bouw)plan? Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.